Bir Kadını Nasıl Sessizleştirirsin

Salı, Mart 29, 2016


Birisi sana; “Aynı şeyden bahsediyoruz” dediğinde,
Ona de ki; “Aynı şeyden bahsetmiyoruz

Birisi sana “Sorgulama sadece inan” dediğinde,
Ona de ki; “Sorguluyorum ve düşündüğüm şeye yüksek bir inancım var

Birisi sana; “Benim otoriteme karşı gelme” dediğinde,
Ona de ki; “Daha yüksek bir otorite var, ben onu takip ediyorum

Birisi sana; “Fikirlerin baştan çıkarıcı” dediğinde;
Ona de ki; "Hayır benim fikirlerim baştan çıkarıcı değil, kıymetli

Birisi sana; Fikirlerin tehlikeli dediğinde;
Ona de ki; “Evet benim fikirlerim tehlikeli ve sen neden bu kadar korktun?

Birisi sana “Bu daha olmamış dediğinde”;
Ona de ki; “Olacak

Birisi; “Bu henüz gelişmemiş, olgun değil” dediğinde;
Ona de ki; “Yaşamda her şey küçük başlar ve büyümesine izin verilmelidir

Birisi; “Bu yeterince iyi düşünülmemiş” dediğinde;
Ona de ki; “Bu her şeyiyle çok iyi düşünüldü

Birileri sana “Fazla tepki veriyorsun” dediğinde;
Onlara de ki; “Siz, yeterince tepki vermiyorsunuz dostlar

Birileri sana “Duygusallık yapıyorsun” dediğinde;
Onlara de ki; “Tabii ki duygularım çok yerinde ve sahi; seninkilere ne oldu?

Birileri sana; “Mantıklı değilsin” dediğinde,
Onlara de ki; “Ben mantık değil, duyunun kendisiyim

Birileri sana; “Seni ağladığında anlayamıyorum” dediğinde;
Onlara de ki; “Kuşkusuz ben aynı zamanda hem zırlak hem de hiddetli olabilirim

Birileri sana; “Çok öfkeli olduğun zamanlarda seni anlayamıyorum” dediğinde;
Onlara de ki; “Nazik, tatlı veya sessiz olduğum zamanlarda beni duymadınız

Birisi sana; “Esas noktayı kaçırıyorsun” dediğinde;
Ona de ki; “Ben herhangi bir noktayı kaçırmıyorum fakat görünen o ki sen benim işaret ettiğim noktayı kaçırıyorsun, neyden bu kadar korkuyorsun?

Birisi sana; “Kuralları çiğniyorsun” dediğinde;
Ona de ki; “Evet. Kuralları çiğniyorum

Birisi sana; “Bu pratik değil dediğinde”;
Ona de ki; “Bu çok pratikçe yapılmış bir anlaşma, teşekkür ederim

Birisi “Kimse sana inanmayacak, seni takip etmeyecek, kimse bunu yapmayacak” derse,
De ki; “Ben yapacağım, ben inanacağım ve zaman içinde dünya beni takip edecek

Birisi “Kimse bunu dinlemek istemiyor” derse;
De ki; “Biliyorum, sen, bunu dinlemekte çok zorlandın

Birisi “Bu kapalı bir sistem bunu değiştiremezsin” derse;
De ki; “Ben kapıyı iki kere çalacağım ve eğer cevap yoksa O zaman o sistemin kapılarını havaya uçuracağım ve sistem değişecek

Birisi “Seni dikkate almayacaklar” derse;
De ki; "Beni dikkate alacaklar ve yüzlercesi, binlercesi arkamda durarak

Birileri; herhangi bir şey için “zaten iyi bir şekilde yapıldı” derse;
De ki; “Henüz yeteri kadar iyi değil

Daha zamanı değil, dediklerinde,
Onlara de ki;  “Zamanı geldi de geçiyor bile

Birileri; henüz doğru gün, doğru ay, doğru yıl değil derlerse;
Onlara şöyle de; doğru yıl geçen yıldı,
Ve doğru ay geçen aydı,
Ve doğru gün dündü
Ve sen takvimin gerisinden geliyorsun...

Peki, Allah aşkına sen bu konuda ne yapacaksın?
Sen kim olduğunu sanıyorsun dediklerinde;
Anlat onlara
Anlat kim olduğunu
ve geri çekilme

Ben çektim, sen de çekmek zorundasın, dediklerinde
Hayır hayır hayır de,

Ben uzun zaman acı çektim ve sen de acı çekmek zorundasın derlerse;
Hayır hayır hayır de,

Sen iyi, geçinmesi zor, iflah olmaz, cüretkar,
mantık dışı ve makul olmayan bir kadınsın derlerse;

Evet evet evet de..

Ve sana daha kötü haberlerim var;
Biz kızlarımızı ruhumuzla besliyoruz
Ve annelerimizi,
Ve kız kardeşlerimizi..
Oğullarımıza ve babalarımıza
Gösteriyoruz... Sadece bizim gibi olmaları için...

Clarissa Pinkola Estes

Orjinal Kaynak: http://ncronline.org/blogs/el-rio-debajo-del-rio/how-silence-woman-retrieving-her-voice

BUNLARI DA SEVEBİLİRSİN :)

0 yorum

Popular Posts