MEDİTASYON

Perşembe, Şubat 13, 2014

Bu kelimeyi ilk duyduğumda, gözümde büyütmüştüm. İyice okumalı, araştırmalı, en doğrusunu yapmalıyım diye düşünmüştüm. Hayatı fazla ciddiye aldığım bir süreçti, tahmin ettiğiniz gibi:)


Oysa meditasyon tam da bu ciddiyetimi yerle bir edecek yöntem oldu benim için. Ben en basitinden başladım. Anapanasati Meditasyonu ile. Araştırmalarımda Buddha’nın Nirvana’ya ulaşmak için bizzat uyguladığı meditasyon olarak belirtiliyordu. Benim amacım öyle yüksek değildi, ben sadece biraz “rahatlamak” istiyordum.

Bununla başlama nedenim, çok basit uygulanabilirliği idi. Zihnimi tek bir noktaya odaklamak ve  tüm zihinsel dağınıklığın ve gerginliğin gitmesine izin vermek. Odaklanacağım şeyde sadece nefesim’di..! Nefes al, farkına var. Nefes ver, farkına var. Ne kolay değil mi?
Zaman içerisinde birçok farklı meditasyon tekniği buldum. Kimisini çok sevdim ve hala devam ediyorum. Kimisi bana hiç uymadı ve çöpe attım. Burada yeniden görüyordum ki, her şey herkese uymak zorunda değil.

Daha sonra hayatıma Yoga girdi. Onunla ilgili detaylı bir yazı yazacağım. Ama yoga ile meditatif halimi daha uzun sürelere taşıyabildiğimi yaşadığımı belirtmeliyim.


Şimdi; ben neden meditasyon yapıyorum?

Hepimizde olur, yapılması gerekenler listemiz elimizin altındadır ve nereden başlayacağımızı bilemeyiz. İşin eğlenceli yanı bazen hiçbirini de yapmak içimizden gelmeyebilir:) Enerjimiz düşük olabilir, canımız sıkkın olabilir, zihnimiz gereğinden fazla diyalogtadır, vs.. vs.. 

İşte o anda her şeyi bırakır ve sadece 15 dakika meditasyon yaparım. Bu kendimin durdurma düğmesine basmak gibidir benim için. Bitince ne mi olur? Ben gerçekten “rahatlamış”, odaklanmış, enerjimi yükseltmiş ve keyifli hissederim. Sonra gelsin listeler. Tabii bu arada, liste içerisinde yapılması “o kadarda önemli olmayan” maddeleri uçurabilirsiniz bu farkındalıkla. Yani hayatınızı, hayata bakışınızı da sadeleştirirsiniz. İhtiyacımız olanda tam da budur.

Bunun yanı sıra, düzenli yapılan meditasyon’un faydalarını da belirtmeden bitirmeyeceğim.


-    Meditasyon bedenin bağışıklık sistemini güçlendirir ve bölgesel ağrıları azaltır.
-    Gerilim, endişe gibi tüm olumsuz duygu-düşünce ve hisleri azaltır.
-    Nabız atışını azaltır ve kan dolaşımını hızlandırır. Bu metabolizmamız için iyi bir şeydir.
-    Dinginlik, huzur ve denge hissi yaşatır. Çok kısa süre bile yapsanız, kendinizi çok daha dengede hissedersiniz.
-    Kalp sağlığına destektir. Kalp çakranızı dengeler, sevme ve sevilme kapasitenizi arttırır.
-    Zihinsel kontrol, odaklanma sağlar ve yaptığınız her ne olursa olsun performans arttırıcı etkisi vardır.
-    Enerjinizi arttırır. Yorgunluk, halsizlik hislerini giderir ve çok daha enerjik, keyifli hissedersiniz.
-    Günlük yaşamınızda ki stresi azaltır ve çok daha dingin hissedersiniz.



Hulya

BUNLARI DA SEVEBİLİRSİN :)

0 yorum

Popular Posts