Om Mani Padme Hum

Cumartesi, Temmuz 13, 2013

Yoksullar ZENGİNLİK, 

Üzüntüden güçsüz kalmış olanlar NEŞE bulsun...

Terkedilmiş olanlar yeni ÜMİT, 

Daimi MUTLULUK ve REFAH bulsun...

Korku içindekilerin KORKULARI DİNSİN,

Tutsak olanlar ÖZGÜRLEŞSİN...

Zayıflar GÜÇ bulsun,

Ve kalpler DOSTLUKLA birleşsin...
 

 "Dalai Lama"


Karanlıktan Aydınlığa...

Eskiden güne başlama ritüelim; 'uyan-yüzünü yıka-dişini fırçala-mutfağa uğra-sert bir kahve yap-hoppidi/güppidi bir müzik aç-güne eğlenceli başla' idi. Sonra özellikle sabah uyandığımda; bilinç hala yerine oturmamış yarı aygın-baygın iken dinlediğim şeylerin bilinçaltına hooop diye nasıl hızlı geçiş yaptığını, sonrasında bana yol-su olarak nasıl geri döndüklerinmi öğrendikten, farkettikten ve yaşadıktan sonra ne dinlediğime (özellikle sabah uyanınca ve gece uyurken) daha fazla dikkat eder oldum. Bu benim seçimim, herkes aynı şeyi yapacak değil.

Bilinçaltımıza iletilen hipnotik etkilerin farkında olmak, aslında gün içerisinde neler hissettiğimizi bile direk etkilediğini bilmek biraz sorumluluğu da beraberinde getiriyor. Böyle dediğime bakmayın, tüm gün mantra diyenleyen bir tip değilim. Herşey de olduğu gibi bu konuda da bir dengem var. Bende gün içinde sevdiğim çeşitli müzikleri dinliyorum. Neşeleniyorum, hüzünleniyorum, her türlü duyguyu yaşıyorum. Ama farkettiğim ve önerdiğim (nacizane:) ) şudur ki; güne böyle bir başlangıç beni daha dingin, daha odaklı ve daha dengeli yapıyor. Bu bana özel bir durum değil tabii. Bunu deneyen çoğu kişi de aynı etkileri yaratıyor. Sabahları tatsız, suratsız, gergin oluyorsanız (ki bazen bende oluyorum) güne mantralar ile başlamayı bir deneyin derim.

Gelelim mantra nedir'e. Mantra genellikle Sanskritçe olan dini hece veya şiirlerdir der wikipedia. Bana göre mantra bir araçtır. Enerji yüklü kelime ya da kelimelerden oluşan bir araç. Mantralar kelimenin ritmi ve tınısı ile beden ve ruh üzerinde etkisini gösterir. Mantranın anlamı, zihinsel bir etki de yaratır. Kelimenin ardından ki anlam sizi o yöne çeker. Ve an'ın içinde varolmanızı sağlar. Gün boyunca huzur ve barış titreşiminde olmanızı destekler.

Om Mani Padme Hum mantrasının anlamı ise;

Saf olmayan beden, ifade ve zihin; saf olan beden, ifade ve zihin'e dönüşür. Bu demektir ki, üzerimizde ki negatif etki ve enerjilerden arındırıcı etkiye sahiptir. Kelimelerin açılımı ise, OM yani Aum  evrendir; mutlak olandır. Geçmiş, şimdi ve gelecektir; zaman ötesidir... MANİ mücevher anlamına gelir. Değerli bir mücevher gibi, dinginliği arzulayan zihinde huzuru yaşatır. Duyarlı varlıkların dileklerini yerine getirir. PADME lotus çiçeği anlamına gelir, bilgeliği (farkındalığı) sembolize eder. HUM ise saflık, bölünmezlik, tam birlik anlamını taşır.

Bu mantra ile yapacağınız meditasyonlar da içsel huzuru ve dinginliği muazzam şekilde yaşatacaktır. Aslında herşeyin birbiri ile bağlantılı olduğu, hepimizin Bir olduğu gerçeğini hissettiğimizde, bu bilince sahip olduğumuzda yaşamlarımızda ki olumlu dönüşümlere de şahit oluyoruz. Sabah uyandığınızda ve akşam uyumadan önce dinlemeniz tavsiye olunur.

Hulya


 


BUNLARI DA SEVEBİLİRSİN :)

0 yorum

Popular Posts