Hipnoz'u Tanıyalım

Çarşamba, Nisan 09, 2014

Hipnoz, en basit tanımıyla zihinsel odaklanma ve fiziksel rahatlamadır...


Mösyö Google’da ya da başka bir arama motorunda “Hipnoz nedir” diye tarattığınızda eminim çokça bilgiye ulaşacaksınız. Ben size Hipnoz terimini ilk kullanan Yunan Mitolojisini, Hipnoz’un tarihçesini, Psikoloji’de ki, Metapsişik’te ki, Spiritüalizm’de ki yerini uzun uzun anlatıp sizi baymayacağım. Siz zaten bu ansiklobedik bilgilere nasıl ulaşacağınızı biliyorsunuz. 


Ben, bende ki tanımı ve deneyimleri aktararak Hipnoz hakkında bakış açımı paylaşacağım. Bahsettiğim tüm bilgileri bende araştırdım. Sonuç olarak hala aklımda kalan, sahne gösterilerinde kullanılıp insanları şaşırtan ve hayrete düşüren, enteresan bir konuydu benim için. Hatta belki birazda tedbirli yaklaşılması gereken bir alan. 

Böyle diyorum çünkü; bundan 4-5 yıl önce sigara’yı bırakmak için alternatif çözümler araştırırken “hipnoz ile sigara’yı bırakın” sloganlarına rastladım. Üzerinde onca şey okumama rağmen, bende ki algı; Birisi (hipnotist ya hipnoterapist) beni bir güzel uyutacak, benim bilinçaltıma girecek ve benim haberim olmadan kimbilir bana neler yükleyecek, ben kimbilir hangi telkinlerle ben olmaktan çıkacağım :) Hatta abartıp, hipnoz altında iken hayatımda ki tüm sırları da bu profesyonel arkadaşa sayıp-dökebileceğimi düşünmüştüm.  Biraz paranoyakça belki ama algım tamamen bunun üzerine kuruluydu ve ben “tırsmıştım”.

Üzerinden zaman geçti ve ben NGH (National Guild Of Hypnotists) Uluslararası Sertifikalı Hipnoz Eğitimi etkinliğine rastladım. Bireysel Danışmanlık ve Şifa Çalışmaları yaptığım için bu eğitimin tıkandığım noktalarda bana yardımcı olabileceğini düşündüm. Ve hipnoz hakkında ki algımı gerçek bilgiler ve bireysel deneyimlerim doğrultusunda düzenleme fırsatımda olacaktı. Tamamen içgüdüsel olarak bu eğitime kayıt oldum. Hayatımda “iyi ki yaptım!” dediğim deneyimlerim arasında baş sıralarda yer alıyor bu kararım. 50 saate yakın, yoğun bir eğitimden geçerken birçok bilgi ve teknik öğrendik. Öğrendiklerimizi birbirimizle ve kendi kendimize (otohipnoz teknikleri ile) bolca uygulama fırsatı yaşadık. Ve her birimiz eğitimi başarı ile tamamlayıp birer Hipnotist olduk.


Hipnoz benim için artık bir gösteri ya da insanları etkileme sanatının çok dışında bir şey. Bir kere öyle horul horul uyuyan varlıklar olmuyoruz seans sırasında :) Bunu özellikle belirtiyorum çünkü ben başta da anlattığım gibi öyle olacağını sanıyordum. 


Şimdi; Hipnoz, en basit tanımıyla zihinsel odaklanma ve fiziksel rahatlamadır. Zihni hipnotist yardımıyla belli bir alana odaklarsınız ve beyin dalgalarını alfa’ya getirerek (trans-yani bir halden başka bir hale geçiş) fiziksel rahatlık yaşarsınız.


Çok detaya girmeden beyin dalgalarını da anlatayım. Elektroensefalogram (EEG) ile ölçüldüğünde beynin yaydığı  dalga boyları ALFA – BETA – TETHA – DELTA’dır. 


BETA; Zihnin ilk kullandığı dalga boyudur. 12-16 hz.dir. 


ALFA;  Zihni ve bedeni rahatlatan, dalga boyudur. 8-12 hz.dir.


TETHA; Hafif uyku durumu, derin rahatlama, meditasyon dalga boyudur. 4-7 hz.dir.


DELTA;  Beyin frekansı çok düşüktür. Burada zihin sesi neredeyse duyulamayacak gibidir. 1-3 hz.dir.


Herkesin beyin dalga boyu Beta’da dır. Bir hipnoz seansı sırasında Alfa’ya geçerek gerçek bir rahatlık yaşarsınız. E peki rahatladık, güzel. Hepsi bu mu diyeceksiniz. Bu sadece giriş kısmı. 


Rahatlayan zihin ve beden tüm algılara açık hale geliyor. Yani sizin alfa’da olmanız hayatınızın kalitesini doğru oranda arttırıyor. Ne kadar sık kullanırsanız, hayatınızı siz yönlendiriyor olursunuz. Çünkü dışarıdan farkında olarak ya da olmadan çokça hipnotik enerjiler alıyoruz. Siz algılarınız açık olduğunda, neye çekildiğinizi, neye yönlendirildiğinizi, neyi neden istediğinizi daha fazla fark ediyor oluyorsunuz. Farkındalığınız arttıkça daha etkin bir hayat yaşamanız kaçınılmaz oluyor. Bu giriş kısmının yani beynimizi alfa’da kullanmamızın avantajı. Şimdi gelelim bir hipnoz seansı ile neler yapabileceğinize.

Hipnotist yardımıyla rahatlayan zihin ve beden, önceden belirlemiş olduğunuz spesifik bir konuda değişim-dönüşüm yaratmak için hazır hale geliyor. Çeşitli tekniklerle Bilinçaltı temizliği ile eski, işinize yaramayan, artık size hizmet etmeyen düşünce kalıplarınızı sonsuza kadar çöpe atma fırsatınız doğuyor. Yerine de; yeni Siz’i oluşturacak kendinizle ilgili algılarınızı telkinlerle bilinçaltınıza iletiyorsunuz. Kendinizi harika hissetmeye başlıyorsunuz. 


Çünkü siz artık, sizi engellediğini düşündüğünüz kalıplarla mücadele ederek yaşamak yerine, olumlu bir zihin yapısıyla hareket ediyor ve hayatınızı tam da yaşamak istediğiniz gibi yaşayacak potansiyele sahip oluyorsunuz. Bundan daha harika ne olabilir ki :)


Hulya

BUNLARI DA SEVEBİLİRSİN :)

0 yorum

Popular Posts